Pedofiler

Här diskuteras aktuella konflikter, militärrelaterade nyheter, samt inrikes-, utrikes- och ekonomipolitiska debatter.
Skriv svar
Walther
Korpral
Korpral
Kön: Man
Från: Blekinge
Militär Grundutb: Amfibie
Intresse: Första världskriget
Kontakt:

Pedofiler

Inlägg av Walther » 21 jan 2011 12:55

såg på uppdrag granskning i går om en pedofil som i programmet kallas "patrik" som hade fått allt för många oövervakade permissioner och till slut tillåtits skaffa sig en lägenhet bland barnfamiljer där han så klart begick nya övergrepp, trots att han är dömd för mycket mycket grova brott. bland annat har han förgripit sig på och misshandlat sin dotter sedan hon var mycket liten. Hennes historia var mycket hjärtskärande att höra.
Det som förvånar mig mest vad gäller allt detta är hur både samhället, rättsväsendet och enskilda personer ger dessa pedofiler förutsättningar att begå nya brott gång på gång!!!!

Rättsväsendet gör det genom att dela ut patetiskt låga straff. Som i fallet patrik. hans dotter är ärrad för livet. hon kunde inte ens bo kvar i sverige efter detta trots att hon är svensk och hela hennes barndom har varit skit. Vad händer med äcklet? han får vård i några år, sen släpps han ut bland barnfamiljer och begår nya vidriga handlingar.

Vad som också är makabert är hur föräldrar, mammor, helt okritiskt litar på främlingar. Även här i fallet patrik. En granne till patrik, en mamma, låter sina barn spendera tid med honom för att hon tycker han är "snäll", men ändå fanns det till och med varningssignaler, som att han nämnde att han mådde psykiskt dåligt för att han "kört på en kollega på jobbet med tryck" och att han måste vara hemma vid 22 för att tala med psykolog som kontrollerar att han mår bra och inte tar livet av sig. Tjena. Vad är det för jävla föräldrar? Man lämnar väl inte sina barn till främlingar? Oavsett om man tror att man känner dom eller inte. Tycker det är en stor otjänst mot barnen som saknar det omdöme som föräldrarna SKA ha.

Samma på dagis, där ska inte manlig personal få vara ensamna med barn, tycker inte ens de ska få byta blöja eller helst ens jobba på dagis. Finns så mycket andra jobb som de kan göra så det är knappast värt risken att en pedofil anställs som står och dregglar över ens ungar och kanske pillar på dom och utsätter dom för vidrigheter. Sen får folk gnälla om att det är orättvist och allt vad det är. Världen är orättvis. när det gäller barn ska man inte chansa!

Och vad gäller pedofiler...häng dom.

Användarvisningsbild
Lansen
Överste
Överste
Från: Dalarna
Militär Grundutb: Infanteriet/Mek
Kontakt:

Inlägg av Lansen » 21 jan 2011 14:35

Ganska medeltida uppfattning du har om detta. Skulle en man inte få byta blöja på ett barn för att det finns risk för att han står där och drägglar? Har du bytt en blöja själv nån gång?

Walther
Korpral
Korpral
Från: Blekinge
Militär Grundutb: Amfibie
Kontakt:

Inlägg av Walther » 21 jan 2011 15:36

På min egen unge, men inte på andras. Exakt vad är medeltida med den åsikten? Jag tycker inte en ensam man på dagis som jag inte känner ska byta blöja eller umgås på egen hand med min dotter. det är inte en obefogad misstroendekänsla. det torde vara relativt vanligt bland pedofiler att söka sig till yrken med barn och om skadan sker så är det en katastrof som förändrar livet för inte bara barnet som blir utsatt utan hela familjen och människor i dess närhet. varför i hela världen skulle jag acceptera det högst onödiga risktagandet? när det gäller ens barn skiter man fullständigt i om någon snubbe grinar för att han inte får göra ett kvinnojobb på ett dagis. det finns tillräckligt andra jobb för män att utföra som inte har med små barn att göra, som inte kan försvara sig eller säga vad som är fel.

Användarvisningsbild
Kilroy was Here!
Kapten
Kapten
Från: Västra Götaland
Militär Grundutb: Ej mönstrat än
Intresse: Modern krigföring
Kontakt:

Inlägg av Kilroy was Here! » 21 jan 2011 15:47

Vi kanske ska avstå ifrån att hänga pedofiler av två anledningar, 1, lynchmobbar är inte helt OK, och 2, det finns risken att den dömde är oskyldig. Livstid däremot har jag inga problem med. Folk flyger upp i taket och måste skrapas ner därifrån om dem inte flyger igenom taket när man föreslår att dömda pedofiler ska "hängas ut" när dem flyttar genom att grannarna får veta vad han gjort. Det kränker ju stackarn, och tänk på hans rättigheter, etc.
Vad f*nken hände med offrets rättigheter, och de potentiella offrens rättigheter? Hur svårt är det att väga en dömd pedofil mot ett helt grannskaps ungar som aldrig har gjort något ont? Senast jag läste en lagbok så hade faktiskt alla rättigheter i stil med att inte bli tafsade på, våldtagna, utsatta för andra sexbrott, eller att bli mördade. Ta t.ex en 60-åring som, hur fel det än är, tar chansen att klämma lite på en kvinnlig medarbetare. Det är helt fel, och tolkningen i media är att gubben är ett pervo som borde låsas in. Behöver jag nämna ironin i att man samtidigt anser att det är en dömd pedofils självklara mänskilga rättighet att bosätta sig bland barnfamiljer, även om han, tacka gudarna, inte har barn själv?

Användarvisningsbild
BRPedersen
Kapten
Kapten
Från: Stockholm
Militär Grundutb: Annat
Kontakt:

Re: Pedofiler

Inlägg av BRPedersen » 21 jan 2011 17:14

Walther skrev:Samma på dagis, där ska inte manlig personal få vara ensamna med barn, tycker inte ens de ska få byta blöja eller helst ens jobba på dagis. Finns så mycket andra jobb som de kan göra så det är knappast värt risken att en pedofil anställs som står och dregglar över ens ungar och kanske pillar på dom och utsätter dom för vidrigheter. Sen får folk gnälla om att det är orättvist och allt vad det är. Världen är orättvis. när det gäller barn ska man inte chansa!.
Och män borde inte få jobba som skollärare, tänk vilka hemska tankar och saker han kan utsätta de stackars skolbarnen för. Förresten män borde inte få jobba inom skolan alls, det vet man ju vilka perversa typer de som jobbar som vaktmästare är. En man som jobbar i skolköket måste ju bara vara pervers, det vet ju alla. Så inga män i överhuvudtaget inom flera kilometer från en skolgård så kan våra barn vara helt säkra. Och barnläkare, de vill ju bara hålla på och klämma på barnen och gärna se dem nakna. Skjutas borde de hela bunten, liksom alla pervon till gynekologer, de börjar ju till och med innan barnet är fött! Det enda raka är ju egentligen att låsa in alla män, i enskilda celler annars hittar de säkert på perversioner med varandra!

Med det sagt, så tycker jag att det som hände är vidrigt och att de medskyldiga på Rättspsyk borde straffas!

Eftersom ironi ibland inte funkar på nätet så kanske jag bör klargöra att mitt första stycke var menat just ironiskt.
Fä dö, fränder dö.
Dö skall också du.
Men ett vet jag som aldrig dör,
domen över död man.

Användarvisningsbild
Horrocks
Fänrik
Fänrik
Från: Stockholm
Militär Grundutb: Ingenjör
Intresse: Generellt intresse
Kontakt:

Inlägg av Horrocks » 21 jan 2011 17:17

Livstids fängelse är definitivt ett lämpligt minimumstraff, dels pga av brottets vidrighet men inte minst pga den höga återfallsrisken. Det brukar påstås att pedofiler själva ofta har varit utsatta för övergrepp som barn, vilket (om det stämmer) gör att man även av rent långsiktigt brottsförebyggande skäl måste minimera antalet offer.

Användarvisningsbild
Lansen
Överste
Överste
Kontakt:

Inlägg av Lansen » 21 jan 2011 17:29

De vanligast barnsexbrotten har en manlig förövare 15-20 år och ett kvinnligt offer 12-14 år.

Användarvisningsbild
Jimmy
Fredsbevarare
Fredsbevarare
Från: Halland
Militär Grundutb: Skyddscentrum
Intresse: Andra världskriget
Kontakt:

Inlägg av Jimmy » 27 jun 2011 19:31

Glöm inte att det förekommer kvinnliga pedofiler också.

Användarvisningsbild
Kilroy was Here!
Kapten
Kapten
Kontakt:

Inlägg av Kilroy was Here! » 27 jun 2011 23:52

Vad är det för sorts ratio som existerar gällande kvinnliga/mannliga pedofiler/sexualförbrytare i allmänhet?

Användarvisningsbild
York
Adjutant
Från: Värmland
Kontakt:

Re:

Inlägg av York » 28 jun 2011 01:49

Kilroy was Here! skrev:Vad är det för sorts ratio som existerar gällande kvinnliga/mannliga pedofiler/sexualförbrytare i allmänhet?
Jag har fått uppfattningen från diverse artiklar jag läst på ämnet att huvuddelen av de som begår sexuella övergrepp på barn är ”män”. Dock är det ett mörkertal gällande kvinnor. Det är även givetvis lättare för en kvinnlig pedofil att gömma sig då de flesta inte ser kvinnor som tänkbara pedofiler, vilket tidigare inlägg i tråden visar. Jag tycker personligen även att det på ett vis kan kännas mer hemsk med kvinnliga pedofiler då man just ser kvinnor som vårdade och omsorgsfulla (stereotypiserande jag vet).

Var t ex en stor härva i UK för ett par år sedan där några kvinnor var delaktiga i övergrepp/spridning av barnporr tillsammans med en man. En av kvinnorna jobbade på ett dagis med småbarn och hade tagit foton med sin mobil när hon begick övergrepp på dem då de låg och sov i sina vaggor (motsv.). En f d kollega jobbar numera på ett dagis och hon berättade att de har totalt mobilförbud i lokalerna, om det var pga detta eller tillkom tidigare vet jag ej. Var väl något i Dalarna nyligen också där många kvinnor var inblandade, för att koppla till Sverige.

Lite svammel men inga siffror från mig. Sorry.... :oops:
För att undvika förvirring: jag bor och verkar i Storbritannien.

Användarvisningsbild
York
Adjutant
Kontakt:

Inlägg av York » 28 jun 2011 01:59

Gällande uthängning:
Den dömde pedofilens familj etc. Är det rätt att de får lida för att en anhörig begår ett vidrigt brott? Det är även troligt att offret hängs indirekt ut då det är väl relativt vanligt att de som begår brotten är en nära släkting. Skulle du som offer vilja att det blev allmänt känt vad du blev utsatt för?
Sedan kan det kanske även argumenteras att ska vi hänga ut pedofiler borde vi enligt samma princip även hänga ut personer som dömts för t ex rattfylla, våldsbrott eller drogrelaterade brott. Även (överfalls)våldtäkter (av vuxna personer). Dessa brott är en större riskfaktor för gemene man/barn än vad en pedofil är om man ser till brottsstatistiken.
Risken för att folk tar "lagen" i egna händer är även den en faktor som redan påpekats.

Nej uthängning av personer är ett beteende som inte hör hemma i ett civiliserat land. När man avtjänat sitt straff har man avtjänat sitt straff.
Däremot ska staten se till att hålla ett jävla öga på pedofiler, inklusive vårda dem. De som anses vara så sjuka att de är en stor risk ska hållas instängda på institution. Sjuka människor ska inte vara i fängelse dock.

Föräldrar har ett stort ansvar att praktisera sunt förnuft (bristen på sådant har nämnts). Alla pedofiler är inte heller dömda utan de verkar i det dolda. Att det många gånger är (odömda) släktingar som begår brotten visar på att risken nödvändigtvis inte är främst de dömda/notoriska pedofilerna. Dessa är generellt under statlig övervakning av något slag.

Sedan får man inte missa att pedofili är en sexuell läggning (störning om man så vill) som innebär att man har en sexuell dragning till prepubertala bara/barn i tidigt pubertet. Det är inte olagligt att ha denna läggning, det är när man praktiserar den som man begår brott, dvs har sexuella relationer med barn eller handskas med barnporr. Det är en läggning som den stora majoriteten i samhället ser som pervers och jävligt vidrig (inklusive undertecknad) men det är inget olagligt med att ha denna sexuella läggning, så länge du inte agerar ut den.

von Olsson
Fanjunkare
Fanjunkare
Militär Grundutb: Kavalleriet
Intresse: Andra världskriget

Inlägg av von Olsson » 28 jun 2011 21:07

Att förgripa sig sexuellt på ett barn är enligt min mening kanske det värsta bottet som kan begås. Ofta kan förövarnas gärningar förklaras med att de är trasiga männsikor som själva har utsatts för övergrepp. Det kan säkert vara så och då är det bara att beklaga, men det får aldrig vara en ursäkt!

Pedofili klassas tydligen som en sexuell läggning men min åsikt är att det framför allt är ett sjukdomstillstånd, detta oavsett om man begår övergrepp mot barn eller fantiserar på kammaren.
Då det inte är ovanligt att pedofiler efter avtjänat straff begår ny övergrepp anser jag att de i och med första domen skall ha förbrukat sin rätt att för all framtid vistas i frihet. Om det nu är så att de skall släppas fria föredrar jag att se att de hängs ut (lagligt eller ej) framför att nya barn riskerar att hamna i deras våld. Har gärningsmannen sedan anhöriga som drabbas är det givetvis beklagligt, men de har tyvärr inte högsta prioritet.

Jag är generellt emot dödsstraff men när det gäller personer som vid upprepade tillfällen har förgripit sig mot små barn kan jag ärligt säga att jag gärna hade sett förövaren dingla i en galge. Jag kan också säga att jag enbart känner förakt för människor som på något sätt försöker försvara, förringa eller ens jämföra denna typen av brottslighet med andra kriminella handlingar.

Om någon undrar så har jag själv små barn och för mig finns det inget som värderas högre.

Användarvisningsbild
York
Adjutant
Kontakt:

Inlägg av York » 28 jun 2011 21:48

von Olsson,
hur skyddas dina barn om en pedofil hängs ut rent konkret?
hur och när ska h*n hängas ut?

Vad jag ville med mitt tidigare inlägg, vilket du nog förstod, var att visa på att det är väldigt komplicerat.

Användarvisningsbild
Kilroy was Here!
Kapten
Kapten
Kontakt:

Inlägg av Kilroy was Here! » 28 jun 2011 22:30

Hela grannskapet vet om vad för sorts person som bor mitt bland dem, vilket (säger sig självt) leder till att föräldrar och andra boende håller mer uppsikt över barnen, barnen får veta vilken person de om nödvändigt ska springa iväg från, föräldrar släpper troligen aldrig iväg sina ungar utan att dem eller andra föräldrar följer med, folk vet att det är dags att gå hem när pedofilen börjar stryka förbi lekplatsen, etc.
Jag propagerar inte för att bryta mot lagen, däremot är jag starkt för att anpassa lagen pga. dessa individer som begår den mest vidriga handlingen som existerar i civiliserade samhällen.

Användarvisningsbild
Lansen
Överste
Överste
Kontakt:

Inlägg av Lansen » 28 jun 2011 22:45

Uthängningar av brottslingar är totalt oacceptablet i en civiliserad demokratisk rättsstat. Likså dödsstraff. Flytta till Sadudiarabien eller Iran om ni vill ha ett sådant samhälle.

Skriv svar