Världen med Trump

Här diskuteras aktuella konflikter, militärrelaterade nyheter, samt inrikes-, utrikes- och ekonomipolitiska debatter.
Användarvisningsbild
Horrocks
Fänrik
Fänrik
Från: Stockholm
Militär Grundutb: Ingenjör
Intresse: Generellt intresse
Kontakt:

Re: Världen med Trump

Inlägg av Horrocks » 17 nov 2016 12:38

York skrev:Det kanske helt enkelt slutar i ett anticlimax där Trump åtalas och blir avsatt? Det är ju en del rättsprocesser han är inblandad i som kan skapa problem som jag förstått det. Demokrater och vissa republikaner lär väl vara ivriga att bli av med honom på alla sätt möjligt. If there is a way they will find it...
Det är inte alls omöjligt. Även om pågående rättsprocesser skulle rinna ut i sanden så riskerar han att hamna i riksrätt om han fortsätter i den stilen som han har uppvisat hittills. Hans begränsade erfarenhet och allmänna yvighet gör att det knappast krävs särskilt mycket för att han ska göra juridiska övertramp i sitt ämbete.
Everyone's a pacifist between wars. It's like being a vegetarian between meals.

Sonderling
Sergeant
Sergeant
Kön: Man
Militär Grundutb: Annat
Intresse: Andra världskriget
Kontakt:

Inlägg av Sonderling » 17 nov 2016 19:16

Horrocks skrev:
York skrev:Det kanske helt enkelt slutar i ett anticlimax där Trump åtalas och blir avsatt? Det är ju en del rättsprocesser han är inblandad i som kan skapa problem som jag förstått det. Demokrater och vissa republikaner lär väl vara ivriga att bli av med honom på alla sätt möjligt. If there is a way they will find it...
Det är inte alls omöjligt. Även om pågående rättsprocesser skulle rinna ut i sanden så riskerar han att hamna i riksrätt om han fortsätter i den stilen som han har uppvisat hittills. Hans begränsade erfarenhet och allmänna yvighet gör att det knappast krävs särskilt mycket för att han ska göra juridiska övertramp i sitt ämbete.
Jo vad är det farsan brukar säga: Give a man enough rope and he´ll hang himself" En dag går väl Trump för långt gissar jag.

Ibland får jag känslan att Trump inte ens trodde han skulle vinna, för de tillsättningar han nu gör verkar lite "hap hazard".

Sonderling

Användarvisningsbild
Horrocks
Fänrik
Fänrik
Militär Grundutb: Ingenjör
Kontakt:

Inlägg av Horrocks » 18 nov 2016 08:40

Jag får också den känslan. När han redan nu börjat vackla kring många av sina profilfrågor från valrörelsen så är det tecken på att han börjar inse att det är allvar. Det känns inte som det är en samling av de vassaste knivarna i lådan som han samlat på sig så här långt, men det kanske bara är mina fördomar. På sätt och vis är det nästan det värsta - en oerfaren president kanske kan hanka sig fram om han har skarpa rådgivare, men har han en samling mediokert eller mindre erfaret folk kring sig riskerar det bli dubbelfel när beslut ska fattas.
Everyone's a pacifist between wars. It's like being a vegetarian between meals.

Sonderling
Sergeant
Sergeant
Kontakt:

Inlägg av Sonderling » 06 jan 2017 19:58

Det här med att Trump dissar sin egen underrättesletjänst och vet bäst själv, känns en aning bissart och även ohälsosamt för hans egen del. Även detta med att Assange och han verkar bonda. :fundersam:
Ibland har jag skämtat att han kanske är en rysk mullvad och ibland undrar jag verkligen. :hmm:

Sonderling

Användarvisningsbild
York
Adjutant
Från: Värmland
Militär Grundutb: Infanteriet/Mek
Kontakt:

Inlägg av York » 07 jan 2017 22:22

Han är väl så illa tvungen att förneka att ryssarna är inblandade för sin egen skull. Allt annat påverkar hans legitimitet som president och även hur världen kommer tolka hans politik mot Ryssland när han blir insvuren som president. Han vill inte framstå som en rysk marionett.
Trumpen kör konsekvent med att han vet bäst och det har ju fungerat hittills för honom - teflonmannen.
För att undvika förvirring: jag bor och verkar i Storbritannien.

Sonderling
Sergeant
Sergeant
Kontakt:

Inlägg av Sonderling » 21 jan 2017 08:35

Jaha då började eran av Trumpistan i går. Jag kan fortfarande inte släppa den här känslan av overklighet? :fundersam:
Även om jag inte blev direkt förvånad av att han "vann"?
Scenen i går när Obama ger sig iväg med helikopter fick mig att tänka på nån förlust i Sydost Asien. :hmm:
En halva av mig vill stänga av all media i fyra år, den andra ser fram emot Monty putin showen.

Jag tror förövrigt inte han kommer klara av de fyra åren, jag ger honom ett år sedan är han nog slut.

http://www.dn.se/nyheter/varlden/bilder ... tallation/
Den här bilden säger det mesta, tycker jag.

Sonderling

Användarvisningsbild
lasseman69
Överste
Överste
Kontakt:

Inlägg av lasseman69 » 23 dec 2017 17:29

Trump
Troligtvis den bästa president någonsin för USA. ( enligt min åsikt)
Jag gillar honom skarpt, visserligen flyger det grodor ur munnen ibland, men det får man ta.
MAKE AMERICA GREAT AGAIN
Att resa i forna historiska spår. Det är ett sätt att återuppleva

Användarvisningsbild
Leningrad
Regementsförvaltare
Regementsförvaltare
Kontakt:

Inlägg av Leningrad » 23 dec 2017 21:11

lasseman69 skrev:
23 dec 2017 17:29
Trump
Troligtvis den bästa president någonsin för USA. ( enligt min åsikt)
Jag gillar honom skarpt, visserligen flyger det grodor ur munnen ibland, men det får man ta.
MAKE AMERICA GREAT AGAIN
Kan ytterst lite om de övriga 44 presidenterna men på vilket sätt skulle Trump vara bättre än exempelvis Woodrow Wilson, Harry Truman och Herbert Hoover? Eller är det så att du tycker Trump är en bra president utan att egentligen ha några åsikter om tidigare presidenter?
I hope so, Commander, for your sake. The Emperor is not as forgiving as I am

Användarvisningsbild
Leningrad
Regementsförvaltare
Regementsförvaltare
Kontakt:

Inlägg av Leningrad » 26 dec 2017 20:49

Nå Lasseman, skulle vara intressant att höra varför du tycker att Trump (troligtvis) är den bästa presidenten USA haft. Karln är ju onekligen kontroversiell och väcker känslor, många gånger kanske mer för vad han säger än vad han gör, men vad är det han säger och gör som ligger till grund för din åsikt?

Användarvisningsbild
lasseman69
Överste
Överste
Kontakt:

Inlägg av lasseman69 » 28 dec 2017 18:07

Bara en känsla , facit kommer om några år .

varjag
Aspirant
Aspirant
Från: Norrbotten
Militär Grundutb: Flottan
Intresse: Utrustning & vapen
Kontakt:

Inlägg av varjag » 31 dec 2017 04:37

lasseman69 skrev:
28 dec 2017 18:07
Delar din uppfattning lasseman. Trump kan knappast vara sämre är Obama. Vars veliga åtta år fick världen tvivla på
USA som ''supermakt''.
Om Mrs Clinton blivit pres - hade vi bara ''more of the same'' att vänta.
Trump är en fläkt av ny frisk luft.....tycker

Varjag

Sonderling
Sergeant
Sergeant
Kontakt:

Inlägg av Sonderling » 04 jan 2018 13:01

lasseman69 skrev:
28 dec 2017 18:07
Tja det beror nog helst säkert på vem du frågar. Både Trump och hans hard core väljare verkar ju totalt immuna mot fakta argument. Men trots detta har jag lite svårt att tro att han skulle omvärderas som tex Truman och Reagan blivit i efterhand.

Sonderling

Användarvisningsbild
lasseman69
Överste
Överste
Kontakt:

Inlägg av lasseman69 » 03 feb 2018 19:33

I Sverige gnälls det ständigt om Trump , det är bara pinsamt och skamligt av våra politiker Pk-folket och media .
https://www.expressen.se/nyheter/donald ... iven-2017/
Gullegrisen Obama höjs till skyarna och Hillary skulle ha varit president minsann .
Hoppas nu bara Trump och Putin kan komma överens ännu bättre och börja styra upp världen .
Ser dom som räddare mot alla dessa religionsfanatiker .

Användarvisningsbild
Leningrad
Regementsförvaltare
Regementsförvaltare
Kontakt:

Inlägg av Leningrad » 04 feb 2018 12:19

lasseman69 skrev:
03 feb 2018 19:33
I Sverige gnälls det ständigt om Trump , det är bara pinsamt och skamligt av våra politiker Pk-folket och media .
https://www.expressen.se/nyheter/donald ... iven-2017/
Gullegrisen Obama höjs till skyarna och Hillary skulle ha varit president minsann .
Exakt vart i artikeln du länkade till består kritiken mot Trump och hyllningarna till Obama och Hillary?

Användarvisningsbild
lasseman69
Överste
Överste
Kontakt:

Inlägg av lasseman69 » 04 feb 2018 12:40

Ja det är ju enkelt , följer man med i det dagliga flödet så nämns Trump hela tid i dåliga dager, läste här i sist hur en av våra ” stora” tidningar Expressen eller Aftonbladet hade ett reportage om hur fru Trump vägrade hålla handen , wow vilken journalistik nyhet . Agendan är att svartmåla Trump hela tiden, är pinsamt och icke journalistiskt .
Men vad vänta av media som nu ska styra vad vi vanliga dödliga ska få läsa och se . SVT, SvD , Expressen, Aftonbladet ska ju tala om för oss vad som är rätt eller Fake News . Själv föredrar jag hitta sanning själv i media från utlandet exempelvis .
Hillary , Obama nämns ständigt som praktexempel på bra duktiga politiker kontra Trump.
Men ok du får ha din åsikt och jag min .
USA med Trump är motpolen mot den sjuka smygkommunisiska världen i Sverige, där man blir kränkt för det minsta .

Skriv svar