Tolkar man för mycket

Här diskuteras allt det som berör Andra världskriget i allmänhet.
Sonderling
1:e Sergeant
1:e Sergeant
Kön: Man
Från: Stockholm
Militär Grundutb: Annat
Intresse: Andra världskriget
Kontakt:

Re: Tolkar man för mycket

Inlägg av Sonderling » 28 feb 2018 13:03

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/8w ... nde-symbol

Jag skrattade gott åt den här historien. :skratt: Samtidigt blir jag lika förvånad varje gång sånt här tycker upp, ja att historielösheten är så omfattande att ingen i klädkedjans led så vad det liknade och sa: Nja just det här trycket kanske vi ska skippa.

Sedan vet jag ju av erfarenhet att det inte är alltid chefer lyssnar på vad man säger förstås.

Sonderling

Ps Nån borde ge ut en humorbok med alla såna här grejer. :D

Användarvisningsbild
York
Adjutant
Från: Värmland
Militär Grundutb: Infanteriet/Mek
Intresse: Generellt intresse
Kontakt:

Re: Tolkar man för mycket

Inlägg av York » 28 feb 2018 15:20

Sonderling skrev:
28 feb 2018 13:03
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/8w ... nde-symbol

Jag skrattade gott åt den här historien. :skratt: Samtidigt blir jag lika förvånad varje gång sånt här tycker upp, ja att historielösheten är så omfattande att ingen i klädkedjans led så vad det liknade och sa: Nja just det här trycket kanske vi ska skippa.

Sedan vet jag ju av erfarenhet att det inte är alltid chefer lyssnar på vad man säger förstås.

Sonderling

Ps Nån borde ge ut en humorbok med alla såna här grejer. :D

:skratt:

Jag tror det kan vara värt att inkludera lite historia som del av utbildning till designer, marknadsförare etc. Som du säger Sonderling, den här designen har alltså gått hela vägen från design, tillverkning, marknadsföring och fan och hans moster utan att någon reagerat. Vad f-n sysslar företaget med?
Historia och kunskap i allmänhet är inte gångbart i Sverige, vilket bevisas om och om igen.

Visst, man kan väl säga att mor och son var lite oaktsamma kanske men jag tycker inte någon skuld ska läggas på dem. Stackars kille.
För att undvika förvirring: jag bor och verkar i Storbritannien.

Skriv svar