Hitlers flykt Norge ?

Här diskuteras allt det som berör Andra världskriget i allmänhet.
Skriv svar
Användarvisningsbild
lasseman69
Överste
Överste
Från: Värmland
Militär Grundutb: Infanteriet/Mek
Intresse: Andra världskriget
Kontakt:

Hitlers flykt Norge ?

Inlägg av lasseman69 » 13 feb 2018 09:15

Är det nån mer som vill diskutera spåret, att Hitler eventuellt skulle ha flytt mot Norge i slutet av April-45.
Tv-serien Hunting Hitler tar upp detta spår.
Det blir ju spekulationer men är ju intressant.
Vad vet vi om Hitler i April-45 i Berlin.
Enligt källor så ska Hitler ha sett sista gången på film vid sin födelsedag 20 April.
( ska vara på utsidan vid Führerbunkern och avtackande av unga Hitlerjugend pojkar)
Hitler_25_April_1945.jpg
Hitler_25_April_1945.jpg (47.02 KiB) Visad 1791 gånger
Är detta verklgen en sjuk bruten man som kommer begå självmord om några dagar !
htler_last_picture.jpg
Detta ska vara en sista officiella fotot på Adolf Hitler 28 april-45 utanför Führerbunkern.
Vad vet vi ?
Är vittnena trovärdiga ?
Är datum korrekta?
Det finns ju inga bevis på Hitlers kravlevor, han har ju gått upp i rök bokstavligt talat.
Hänger ni med och diskuterar förutsättningslöst. ( jag tror ju på att han dog i Berlin men nån procent är ju också skeptisk)
Fyll på nu med egna funderingar och frågor.
Intressant är ju veta om det fanns möjlighet att fly runt 20 April mot Norge.
I Berlin fanns ju i närhetenen ett fungerande flygfält vid Tiergarten där Hanna Reitsch ska ha landat 26 April .
Det fanns ju även möjlighet att smyga ut så sent som 16 April då slaget om Berlin inleddes
( kan ju ha funnits möjlighet att ta sig ut efter 20 april )
Om Hitler flög ut från Berlin runt 20 April där planen var att ta sig mot Norge och gå ombord på ubåt mot vidare färd Sydamerika,då borde första stoppet ha varit vid nåt flygfält, där snabbt flygande plan kunnat ta honom vidare mot Norge.
Vilka flygfält fanns i närheten?
Han borde ju med ett litet väl utvalt sällskap, ha klivit ombord på en Focke-Wulf Fw 200 Condor istället för som programmet Hunting Hitler tror Me 262 .
Detta måste ha blivit ett gigantiskt plan och många inblandade samt att dom knipt mun i alla år, om nu inte dom flesta blev mördade.
Spännande ....
Att resa i forna historiska spår. Det är ett sätt att återuppleva

Användarvisningsbild
Trismegistus
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Från: Västmanland
Militär Grundutb: Luftvärnet
Intresse: Samlande
Kontakt:

Re: Hitlers flykt Norge ?

Inlägg av Trismegistus » 13 feb 2018 19:23

Jag vet inte om Charlottenburger Chaussee där Reitsch och Robert Ritter von Greim landade den 26 april klassades som ett fungerande flygfält eller om de mer eller mindre av en slump landade där (för att det helt enkelt var enda stället att sätta ner planet). Jag funderar på hur lång sträcka av gatan de egentligen hade att tillgå för att landa flygplan på; med tanke på att ryssen fanns runt husknuten.

Gällande Me 262: lade de i programmet fram några belägg för varför Hitler borde ha stuckit i ett Me 262 av alla tänkbara flygplan? Det är ju i regel ett ensitsigt plan och det var väl bara träningsversionen Me 262 B-1a som hade två säten.

Användarvisningsbild
lasseman69
Överste
Överste
Kontakt:

Inlägg av lasseman69 » 14 feb 2018 14:44

Landade inte Hanna Reitsch med Von Greim in en Storch? vilket inte kräver speciellt mycket att landa på ?
Är datumet 26 April det korrekta ?
Om vi går efter källor o böcker så utnämde ju Hitler , Von Greim till chef över Luftwaffe för att senare nästa dag flyga ut från Berlin.
Finns en mängd källor , teorier på dom sista planen ut från Berlin där man använde öst-väst axeln som tillfällig flygfält.
nor väst öst axel.jpg

Lånat från axisforum.
1. On 23.4.45, Approx. 16:00, Speer is flown from Gatow into Berlin (East/West Axis), in a Storch (Groehler; Die Neue Reichskanzlei, das Ende, p 38. Speer; Inside the Third Reich, p 638)
2. On 24.4.45, Approx. 03:30, Speer is flown out (Joachimsthaler, The last days of Hitler, p 111. Speer, p 647-48)
3. On 26.4.45, Approx. 04:00, Ritter von Greim and Hanna Reitsch are flown from Rechlin to Gatow airport in a Fw 190 (Reitsch, The Sky, my Kingdom, p 205). They continue, Greim at the controls, in a Storch and Reitsch lands the plane, after Greim was injured, on the East/West Axis.
4. On 27.4.45, evening. Six Storchs are despatched, protected by some 30 fighters, in a vane attempt to haul Greim/Reitsch out of Berlin. Two Storchs crashes (Koller, p 103)
5. On 28.4.45, 24:00 (or probably shortly after midnight and thus on the 29th), Greim and Reitsch are picked up by an Arado 96 and flown to safety (Reitsch, p 208). They land safely at Rechlin 03:00 in the morning (Reitsch, p 213)*
Det ska även förekomma uppgifter om att den 28 April ska även ett flertal Ju52 ha flygit ut från Berlin ( öst-väst axeln )
Från axis forum

The Ju 52 that had 'successfully managed to land' on the Ost-West-Achse that night and then take-off again was apparently flown by one Oberfeldwebel Böhm from II./TGr 3. This was reported by another young Ju 52 pilot from this unit, Uffz. Johannes Lachmund who described events in his 2009 memoir. Although a pilot Lachmund flew on this sortie as a gunner. Lachmund records that this mission was flown from Güstrow to Berlin with five aircraft to evacuate high-ranking personnel from Berlin, including Ritter von Greim. As Lachmund reports, three of the five Ju 52s had to return after missed approaches, chiefly because the visibility was so poor from the heavy smoke from the fires everywhere on the ground. One Ju-52 was shot-down by the Soviets during the approach.
Lachmund mentions discussions via telephone from the 'air traffic control' command-post at the Siegessäule (Berlin's Victory column) between Ofw Böhm and the Bunker in the Reichskanzlei. There was apparently some dispute over the passengers to be flown-out, chiefly because Hanna Reitsch wanted to fly out the Ritter von Greim herself at the controls of the Arado Ar-96, and not leave Berlin as a passenger on this Ju-52 flight. Eventually, the Ju 52 boarded only a few other wounded passengers but not the VIPs. Because of damage to the 'runway' from shelling, the Junkers transport had only 400 metres in which to get airborne. It is worth noting perhaps that Deutsche Lufthansa record the minimum take-off distance for their lighter (unarmoured and unarmed) Ju 52/3m as 500 metres..

Nu börjar det bli spännande och intressant att spekulera i. Om vi tänker på att Hitler stannade kvar i bunker fram tills 28 April och blev övertalad av ett fåtal invalda i planen fly till Sydamerika.
dessa ska ha funnits i bunkern April-45
https://sv.wikipedia.org/wiki/Adolf_Hit ... r_tidpunkt
Vilka skulle ha varit involverade ?
När Hitler fyllde år 20 April 45 så träffades alla högre invalda i planen och den beslöts verkställas i sista stund ?
Bormann självklart som den grå eminens han var.( togs sig till Sydamerika enligt planen och fortsatte vid Hitlers hov )
Göring verkställa sydplanen och låtsas ta makten enligt planen.
Goebbels också involverad i flyktplanen. ( när han inte tog sig ut, självmord för att inte röja flykten )
ytterligare som borde ha varit involverade
Himmler.
Speer övertalning kanske
Hanna ,Von Greim ?( logistik)
Generalerna Burgdorf,Krebs etc för att hålla uppe att Adolf fortfarande fanns på plats allt enligt planen . ( självmord)
Samt Linge och Misch och Günsche viktiga i planen för att hålla uppe att Hitler fortfarande fanns kvar.

Jag spekulerar i att Hitler med några ytterst noga utvalda tog till flykten natten den 26-27 April 45 genom tunnlar gångar vidare mot den tillfälliga flygsträckan öst-väst axeln och flögs ut med dessa Ju52.
Tänker mig mindre än 10 personer
Hitler och Ewa
Varför skulle inte exempelvis Gestapo Müller ha följt med som chef över några trogna fanatiska SS män som skydda Hitler/ Ewa.
(Müller lik har ju likt Hitler aldrig påträffats utan är spekulationer, om ligga på nån judisk kyrkogård i Berlin. )
Tänker lite såhär.
Skulle verkligen Hitler ha stannat kvar och begått självmord ! Heller skulle en sån egotrippad man kunna ha lurat många och förstått att spelet är över, och man verkställer planen på att ta sig ut till Sydamerika.
Var hans hälsa överdriven för att kunna lura oss alla ?
Vad tro ni ? spekulera på.
Fanns det nån dubbelgångare som kunde lura oss in i det sista ?( finns ju en bild på en snarlik man man hittade död i Berlin )
hitlers dubbel.jpg
hitlers dubbel.jpg (29.48 KiB) Visad 1766 gånger

Användarvisningsbild
Leningrad
Fänrik
Fänrik
Kön: Man
Kontakt:

Inlägg av Leningrad » 14 feb 2018 19:15

Vad är det vi diskuterar egentligen? En tes om att Hitler eventuellt överlevde eller en kontrafaktisk diskussion där vi på förhand bestämt att Hitler överlevde och flydde till Sydamerika via Norge? Om det nu är det förra så skulle jag vilja backa bandet innan det spånas alltför mycket på flyktvägar hit och dit. Vilka motiv skulle Hitler kunnat ha haft för att vilja fly? Enligt mig blir det först då relevant att diskutera en eventuell flykt, om det inte går att hitta motiv så blir det ointressant ur ett historiskt perspektiv. Däremot så kan det bli intressant ur ett kontrafaktiskt perspektiv för då behöver man ju inte ta hänsyn till motiv.

Jag har personligen läst en drös med böcker som har med bunkern att göra (det har säkert ni andra också), däribland de tunga biografierna av Bullock, Fest, Tolland och Kershaw. Lägg därtill vittnen från bunkern som efter kriget gett ut böcker, Junge, Schröder, Linge, Speer, Baur, Kempka, Below m.fl. Vill också nämna O'Donnells förträffliga bok, Bunkern, om Tredje rikets sista dagar. Jag kan inte komma på att jag i någon av dessa böcker läst att Hitler diskuterade Sydamerika, snarare tvärtom så är de eniga om att Hitler var bestämd på den punkten, någon flykt var inte aktuellt. Nyss nämnda böcker pekar också på en man som var både psykiskt och fysiskt nedbruten som inte skulle klara en flykt. Och varför skulle Hitler utsätta sig själv för risken att bli tillfångatagen? Han var ju tämligen bestämd på den punkten att inte låta sig bli tillfångatagen. Personligen finner jag samtliga av dessa böcker trovärdiga eftersom de tillsammans stöder varandras redogörelser.

Jag vet i alla fall att Fest diskuterar i sin bok, Undergången, att Hitlers kvarlevor grävdes upp och förstördes fullständigt i Magdeburg 1970. Nånting säger mig att även Kershaw diskuterar detta utan att ifrågasätta sanningshalten i det hela. Jag tror att om vi ska hitta ett spår där Hitler var frisk och kry och överlevde så får vi helt enkelt ifrågasätta dessa källor och söka nya någon annanstans. I så fall var? Jag tror också vi behöver hitta något som stöder teorin om att Hitler ville fly, m.a.o. vilka motiv skulle Hitler ha haft. Jag har som sagt aldrig kommit i kontakt med att Hitler nämnt något om att fly. Nån som känner till någon källa där Hitler ger uttryck för att vilja fly?
I hope so, Commander, for your sake. The Emperor is not as forgiving as I am

Användarvisningsbild
lasseman69
Överste
Överste
Kontakt:

Inlägg av lasseman69 » 14 feb 2018 20:45

Det är fritt att spekulera, vi får väl kalla det kontrafaktiskt tråd.
Som trådskapare tror jag självklart på fakta, om att Hitler begick självmord i bunker, men är även öppen för teorier om flykt ur Berlin April-45.
Det som gnager mest, är ju att det de facto inte finns några spår efter Hitlers lik. Dom kvarlevor du påpekar om, är ju enligt källor testade med DNA, och visade sig tillhöra en kvinna, ryssarna kunde ju med lätthet låta analysera även käkbenet,som finns kvar och slutligen fastställa att det är Adolf Hitler.
Varför görs det ingen utredning ?
Böckerna du nämner har jag också givetvis läst, och några till, samt likt dig även varit på otaliga platser, för att kunna skapa sig en mental bild. Men om vi spånar, mycket hänger ju också på Hitlers hälsotillstånd. Kan vi lita på fakta ?
Vad skulle Hitler ha för motiv att fly ?
Personligen tror jag ingen frisk människa (tolkningsfråga ang Hitler) vill dö.
Ville verkligen Hitler dö ,och inte veta hur kriget skulle sluta ?
Att låta sig tillfångatas skulle han inte låta sig göras det vet vi, samt enligt böckerna inte vandra omkring på landsbygden i Tyskland som en bondlurk utan tak , mat.värme, samt rädsla bli igenkänd.
Vi vet ju följande
Adolf Hitler dom sista dagarna, vandrade omkring som levande död i bunkern och greppade varje halmstrå i försök att slå ryssen tebaxs, för att slutligen brista ut i psykos och skylla alla fel på andra förutom sig själv etc..
Motiv till flykt
Men om det nu fanns en plan? redo att sätta igång, där vinsten var att kunna överleva, och fortsätta sin plan på herravälde med atomkraft.
Skulle han inte våga det ? att ingen i böckerna nämnt Sydamerika, kan ju bero på det få antal som skulle ha varit involverad i planen. Ju mindre som vet,desto lättare verkställa flykten.
Vi har ju ett antal tyskar,som faktiskt kom fram till Sydamerika, och gick åratal under radar för den stora allmänheten.

Användarvisningsbild
Leningrad
Fänrik
Fänrik
Kontakt:

Inlägg av Leningrad » 14 feb 2018 21:48

lasseman69 skrev:
14 feb 2018 20:45
Dom kvarlevor du påpekar om, är ju enligt källor testade med DNA, och visade sig tillhöra en kvinna,
Vilka källor?

Användarvisningsbild
Trismegistus
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Kontakt:

Inlägg av Trismegistus » 14 feb 2018 22:08

Jag tror Lasseman syftar på undersökning som gjordes av skallbiten i Moskva 2009 där man kom fram till slutsatsen att benfragmentet kom från en kvinna.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/8281839.stm
https://www.theguardian.com/world/2009/ ... l-fragment

Vilket ledde till en kontrovers med ryska myndigheter:
http://edition.cnn.com/2009/WORLD/europ ... index.html
http://abcnews.go.com/WN/hitler-skull-r ... id=9288287

Men jag har faktiskt ingen aning om vad som har hänt sedan dess.

Användarvisningsbild
lasseman69
Överste
Överste
Kontakt:

Inlägg av lasseman69 » 14 feb 2018 22:15

Exakt Trismegistus har inte läst om nån mer undersökning av detta.
Rent teoretiskt så kan ju allt stämma,och delen tillhöra Ewa Braun , men låt då nån släktings DNA bekräfta det en gång för alla .
Så återigen varför görs ingen utredning ?
Vad döljer dom .

Användarvisningsbild
Trismegistus
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Kontakt:

Inlägg av Trismegistus » 14 feb 2018 22:21

Förmodligen för att ryssarna blockerar alla vidare undersökningar av "Hitler-relikerna". Det är väl mycket prestige inblandat här då jag misstänker att ryssarna inte gärna skulle vilja hamna i ett scenario där de behöver erkänna att de haft fel i 70 år, speciellt när de t.o.m haft benbitarna utställda för allmänheten.

När vi ändå är inne på temat Hitlers öde så kan jag väl puffa för detta inlägg som jag gjorde för 4 år sedan:
http://krigsforum.se/forum/viewtopic.php?f=19&t=11850
Dokumentet "Investigation into whereabouts of Hitler" går fortfarande att ladda ner via länken där.

Användarvisningsbild
Leningrad
Fänrik
Fänrik
Kontakt:

Inlägg av Leningrad » 15 feb 2018 07:43

lasseman69 skrev:
14 feb 2018 22:15
Så återigen varför görs ingen utredning ?
Vad döljer dom .
Tror ingenting döljs. I länken diskuteras det tandgarnityr som hittades och som bekräftats vara Hitlers. M.a.o. kvarlevor finns.
http://www.nl-aid.org/suicide-hitler-pr ... seduction/

Gällande motiven så tror jag absolut att det finns människor som verkligen vill dö när de upplever framtiden helt utsiktslös. Om vi nu håller oss till de källor som unisont vidhåller att Hitler var en psykiskt och fysiskt nedbruten man som till gett upp allt hopp om seger så finns det enligt mig goda anledningar för Hitler att vilja begå självmord.

Herravälde i Sydamerika med atomkraft? Vad för atomkraft pratar vi om och hade Hitler tillgång till sån atomkraft att den skulle kunna användas för detta syfte. Vilket land i Sydamerika skulle tillåta Hitler utöva herravälde? Hur skulle ett möjligt scenario kunna se ut där Hitler anländer till Sydamerika, bygger upp en maktbas (ostört?) med syfte att utöva herravälde.

Trismegistus, tillför artikeln du länkade till något som kan bringa klarhet i Hitlers öde eller är det artikel som öppnar upp för konspirationsteorier?

Användarvisningsbild
Trismegistus
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Kontakt:

Inlägg av Trismegistus » 15 feb 2018 08:21

Leningrad skrev:
15 feb 2018 07:43
Trismegistus, tillför artikeln du länkade till något som kan bringa klarhet i Hitlers öde eller är det artikel som öppnar upp för konspirationsteorier?
Det är ingen artikel i den bemärkelsen utan en akt från brittiska National Archives över de brittisk/amerikanska undersökningarna kring Hitlers död under andra halvåret av 1945; jakten på ögonvittnen från bunkern och Hitlers närmaste krets samt förhör med vittnen. Då akten uteslutande rör sig om insamling och bearbetning av första- och andrahands-källor så måste man använda sin källkritiska sida och utifrån det så kan man givetvis dra olika slutsatser av innehållet; jag ser innehållet som intressant, speciellt då mycket av det senare även kom i pränt vid utgivandet av de olika personernas memoarer, men är man konspiratoriskt lagd så kan man säkerligen hitta något litet uns som ger vatten till kvarnen.

Allt i akten kretsar antagandet att Hitler verkligen var död och således inga spekulationer kring eventuella flykter till exotiska resmål som Sydamerika eller Antarktis. Det handlar mer om att försöka mappa upp vad som utspelade sig i Berlin under de sista dagarna av kriget. En hel del vikt läggs vid de exemplar av Hitlers testamente som olika kurirer försökte smuggla ut ur Berlin samt de brev från personer i Führerbunkern som Reitsch och Greim hade med sig när de lämnade staden.

Den innehåller dessutom en hel del information som sedan använts som källor i böcker. En intressant detalj här som jag faktiskt inte reagerat på tidigare är att någon (vittnen utgick ifrån att det var Goebbels) korrigerat Martin Bormanns underskrift på Hitlers testamente (eller om det var vigselbeviset, kommer ej ihåg nu när jag står på jobbet). Han skrev tydligen alltid under med "M Bormann" men på dokumentet står det "Martin Bormann".

Användarvisningsbild
Leningrad
Fänrik
Fänrik
Kontakt:

Inlägg av Leningrad » 15 feb 2018 08:48

Trismegistus skrev:
15 feb 2018 08:21
...men är man konspiratoriskt lagd så kan man säkerligen hitta något litet uns som ger vatten till kvarnen...Allt i akten kretsar antagandet att Hitler verkligen var död och således inga spekulationer kring eventuella flykter till exotiska resmål som Sydamerika eller Antarktis.
Anser du att det finns någon anledning att tvivla på det som står i akten om att Hitler verkligen var död? Har man missat något som skulle kunna leda fram till en eventuell annan slutsats? Eller finns det skäl att tro att den medvetet döljer information/fakta om att Hitler var i livet?

Användarvisningsbild
lasseman69
Överste
Överste
Kontakt:

Inlägg av lasseman69 » 15 feb 2018 11:11

Leningrad läste din länk mycket intressant läsning men så läser man detta .

Hitler’s skull does or did exist, but the Russian Archives simply gave the researches of the University of Connecticuta a different one. The Seduction was born. Formal errors sometimes lead to cardinal differences in outcomes. This is the power of The Seduction.

One fact is still unclear to me: where in Russia are the remains of Hitler? The official story goes that everything was burned. If this is true, the Russians destroyed the body without any explanation. This was not just a crime investigation, it was in fact the most important historical crime evidence of the last 2000 years. The study of Sognnaes is somewhat messy
Varför ?
Varför ger man felaktigt skallfragment till universitet för DNA test varför ?
Det luktar skumt.
Herravälde i Sydamerika med atomkraft? Vad för atomkraft pratar vi om och hade Hitler tillgång till sån atomkraft att den skulle kunna användas för detta syfte. Vilket land i Sydamerika skulle tillåta Hitler utöva herravälde? Hur skulle ett möjligt scenario kunna se ut där Hitler anländer till Sydamerika, bygger upp en maktbas (ostört?) med syfte att utöva herravälde.

Argentina eller Chile är starka kandidater till att få tillgång till atomkraft, dock är väl Argentina starkaste kandidat som har kärnkraftverk.
Där man kan vidareutveckla kärnvapen.( bygger inte Argentinas första reaktor på tysk teknik och tungt vatten )
Argentinas reaktor
Tungvattenreaktor, en typ av kärnreaktor som använder tungt vatten som moderator.
Tack vare det tunga vattnets låga neutronabsorption, kan man använda naturligt (icke-anrikat) uran som är billigare. Tungvattenreaktorer är även av intresse för länder som i hemlighet eller mot den internationella viljan, önskar framställa kärnvapen. Detta eftersom anrikat uran endast produceras på ett fåtal platser och handeln med det är omgärdat av starka kontrollsystem. Naturligt uran kan produceras inhemskt av många länder, utan de enorma kostnaderna för att bygga anrikningsanläggningar.

Om vi spekulerar så tror jag man använde kärnkraften ( kompetens) till att förhandla fram olika avtal mellan tyskarna och Argentina.
Hmmm får fundera lite på hur man tänkt sig kunna bedriva nationalsocialism och forsätta Tredje riket.
Vad tror ni ?

Användarvisningsbild
Leningrad
Fänrik
Fänrik
Kontakt:

Inlägg av Leningrad » 15 feb 2018 13:29

lasseman69 skrev:
15 feb 2018 11:11
Varför ger man felaktigt skallfragment till universitet för DNA test varför ?
Det luktar skumt.
Om vi lämnar skallfragmentet för en stund och tittar på garnityret, hur ställer du dig till det? Finns det anledning att tvivla på att det tillhörde Hitler? Och vad grundar du det antagandet på i så fall? För att hålla din tes vid liv om att Hitler överlevde kriget så måste du ju förkasta garnityret.
Jag får också intrycket av att du inte litar på de källor som både jag och Trismegistus lagt fram och som samtliga pekar i en riktning mot att Hitler dog i bunkern i april 1945. Stämmer detta intryck eller har jag fått det hela om bakfoten? I så fall får du gärna motivera varför du tvivlar på källorna.
lasseman69 skrev:
Argentina eller Chile är starka kandidater till att få tillgång till atomkraft, dock är väl Argentina starkaste kandidat som har kärnkraftverk.
Där man kan vidareutveckla kärnvapen.
Men Lasseman, vad har detta med Hitlers ambition om herravälde att göra. Menar du att Hitler anländer till Argentina eller Chile, tar över makten, grundar ett fjärde rike, och drar igång ett krig igen för att överta herravälde bara så där? Vilka motiv skulle Argentina och Chile ha att ingå ett samarbete med Hitler? Hitlers varumärke var väl i slutet på 1945 inte det bästa och produkten hade visat att den inte höll måttet. Vad hade Argentina och Chile att vinna på Hitler? För det är väl inte så att Hitler smugglat över trupper och ockuperat Argentina/Chile och därigenom kommit över atomkraften?
lasseman69 skrev:
Hmmm får fundera lite på hur man tänkt sig kunna bedriva nationalsocialism och forsätta Tredje riket.
Den här ser jag fram emot, det gör jag verkligen. Ska bli mycket intressant att läsa hur du lägger upp resonemanget om hur Hitler kommer till Sydamerika och fortsätter med det som inte gick i Europa.

Användarvisningsbild
lasseman69
Överste
Överste
Kontakt:

Inlägg av lasseman69 » 15 feb 2018 14:46

Du har nog fått det om bakfoten, men jag sväljer ju inte allt med hull och hår, tycker bara det är konstigt att man ska göra en seriös DNA undersökning för att fastställa att det är Adolf Hitler, så väljer man att ge ut ett felaktigt skallfragment och varför inte samtidigt testa tandgarnityret.
Läste detta nyss https://www.peertechz.com/Dental-Proble ... -1-103.php vilket stödjer till viss del teorin att Hitler dog i Berlin
samt läser även i Hitler Stalins hemliga dossier. Det som haltar är ju faktum att inga tandkort fanns bevarade, utan tandläkare Hugo Blaschke och tandtekniker Heusermann drog allt ur minnet. Om vi ska vara kritiska, det är ju faktum att det fanns två undersökningar om vad som hänt Hitler ,dels Viktor S Abakumov utredning( chef över kontraspionaget SMERSJ ) samt Berijas utredning ( NKVD) där man kom fram till olika resultat. Även ska skallfragmentet efter Hitler ej ha något kulhål, vilket motsäger sig vittnena i bunkern som hört skott , samt sett med egna ögon blod rinna ned för Hitlers skalle.Vad ska inte dessa bägge utredningar , ha pressat vittnen till att säga,skriva det man vill,allt för att bejaka Stalin. Men är det inte faktum att Stalin vägrade acceptera att Hitler skull begått självmord likt en loser! För Stalin skulle ju själv aldrig tänka den tanken....
Spekulerar vi inte ?
Om vi leker så här. Att det fanns olika planer att fly och överleva kriget , så vad är felet i att söka sig till Sydamerika och försvinna från Europas radar . Då är det ju enklast att ta sig till länder som visar sympatier med nazismen, kan man då också ha gjort upp i förväg med krafter inom Argentina / Chile att om man får leva ifred så ska dom få tillgång till kärnkraft ( vapen ) vilken diktator skulle inte gå med på det i hemlighet. Kan ju också ha varit så att Hitler med sitt anhang hade storstilade planer på herraväldet, då bygga upp det under lång tid, men den krassa verkligheten blev kanske att Hitler var en bruten man och viljan att fortsätta ta över världen hade flagnat, om vi tror på hans sjukdomsbild, så hade inte Adolf lång tid kvar att leva , så vem vet leva ostört och bekvämt ostört några år i värmen i Sydamerika och fantisera om herraväldet , samt många i Sydamerika på landsbygden brydde sig knappast om andra världskriget, för man hade inte blivit drabbad själva. Så kunna verka ostört utan nyfikna grannar som knappt visste vem Hitler var. raka av mustaschen och fixa frilla etc inte många skulle veta vem denna man var, om han nu visade sig.
Vem vet ? :fundersam:
Efter Adolfs död fanns inget kvar att bygga på, ingen given kandidat som hade Hitlers karisma, samt tiden hade gjort nazismen väldigt kontrovers i världen, efter att alla brott mot mänsklighet kommit till kännedom, så det självdog i slutändan. Det som faller är att inga monument inga trovärdiga vittnen finns att tillgå som kan styrka denna tes. Skulle verkligen Adolf Hitler låta sig gå till historien , utan att dom invigda ville visa världen att han levde ostört och gott i några år .
Som sagt vi spekulerar GLÖM INTE DET.
Mitt resonemang bygger också på att Adolf Hitler verkligen lyckades ta sig ut ur Berlin vid en viss tidpunkt. Hur det är i böcker, källor med tidsangivelse ,så får man inte glömma bort , hur det var i Berlin dom sista dagarna, kaos är väl kanske en mild beskrivning.
Men lite snabbt.
Hitler flygs ut ur Berlin,mot nåt flygfält, vidare transport mot Norge och Horten ubåtsbas där bägge ubåtarna U530 och U977 utgår och hamnar i Sydamerika Argentina. Planen verkställs....
U977 saxar från axisforum
(Oberleutnant Heinz Schäfer, Officers Class XII/39) had sailed from Germany on 13th April 1945 arriving at Horten on 20th. It sailed nine days later and arriving at Kristiansand the following day finally sailing from Norway on 2nd May 1945 to operate off the British coast. Schäfer also received the Dönitz order to surrender on 4th May but after allowing any members of his crew who wished to land, to do so near Bergen/Norway, he set sail for South America wishing to avoid internment. After an epic voyage of one hundred and five days including sixty-six days submerged U977 put into Mar del Plata on 17th August 1945.
U530
(Oberleutnant Otto Wermuth, Officers Class IX/39) had sailed from Germany (Kiel) on 19th February 1945 arriving in Horten/Norway on 23rd. Wermuth finally put to sea from Norway on 3rd March 1945 to cross the North Atlantic and patrol off the U.S. eastern seaboard. In early May U530 was operating off Long Island and on receipt of the order from Großadmiral Karl Dönitz to surface and surrender (4th May) Wermuth took U530south and surrendered to Aregntine authorities on reaching Mar del Plata on 10th July 1945.

( kan inte saxa in som ni gör med laptopen , men kom igen nu spekulera vidare, positivt att vi återigen börjat diskutera i trådarna)

Skriv svar