Bush vs Kerry

Här diskuteras aktuella konflikter, militärrelaterade nyheter, samt inrikes-, utrikes- och ekonomipolitiska debatter.
Användarvisningsbild
Zelda
Regementsförvaltare
Regementsförvaltare
Från: Västra Götaland
Militär Grundutb: Infanteriet/Mek
Kontakt:

Inlägg av Zelda » 03 nov 2004 13:24

matte_a skrev:Men Bush vill ju tydligt expandera kriget för att försäkra sig om mer olja, Kerry ville ordna upp Irak fortast möjligt och sedan lämna över styret till folket som bor där.
Kerry vill rätt omgående drasig ur........

Bush vill få ordning och reda i Irak så landet kan sälja olja på världsmarknaden - USA tar nämligen ingen olja.......

Om Kerry skulle vinna så är det fortfarande troligt med anfall mot Iran om man blir rädd för kärnvapenattacker.......

Användarvisningsbild
Combatmike
Löjtnant
Löjtnant
Kön: Man
Från: Södermanland
Militär Grundutb: Frisedel
Intresse: Andra världskriget
Kontakt:

Inlägg av Combatmike » 03 nov 2004 13:27

Det blir fyra långa år.. Den enda trösten just nu är väl att Bush i alla fall inte kan bli omvald ytterligare en gång. Om jag har förstått det rätt, så får man bara vara president i max 8 år.
/Micke.

Användarvisningsbild
matte_a
General
General
Från: Halland
Intresse: Första världskriget
Kontakt:

Inlägg av matte_a » 03 nov 2004 13:32

Det är en liten tröst mitt i allt elände.
"Whoever said the pen is mightier than the sword obviously never encountered automatic weapons."
General Douglas MacArthur

Användarvisningsbild
Landstorm
Regementsförvaltare
Regementsförvaltare
Kontakt:

Inlägg av Landstorm » 03 nov 2004 15:13

matte_a skrev:Men Bush vill ju tydligt expandera kriget för att försäkra sig om mer olja
Sen när har USA tagit olja från Irak..?

Användarvisningsbild
Landstorm
Regementsförvaltare
Regementsförvaltare
Kontakt:

Inlägg av Landstorm » 03 nov 2004 15:21

matte_a skrev:USA måste ju den dummaste befolkningen på jorden
:skratt:

Användarvisningsbild
Landstorm
Regementsförvaltare
Regementsförvaltare
Kontakt:

Inlägg av Landstorm » 03 nov 2004 15:25

Dessutom, hur gick det för de oberoende, såsom Nader, Peroutka, mfl?

Frontsoldaten
Avstängd
Avstängd

Inlägg av Frontsoldaten » 03 nov 2004 15:34

Tungt...jag trodde verkligen på Kerry och hoppades så mycket. Valet visar bara på hur ignoranta amerikanarna är och hur lite de vet om världen utanför deras gränser. De driver längre och längre ifrån sina allierade och jag tror de börjar dö som supernation. Enligt vissa experter så innebär det visserligen ingen skillnad för utlandspolitiken att Bush vann istället för Kerry men hur som helst anser jag att Bush måste bort. Jag tycker verkligen att han är världens nya Hitler inte minst med tanke på att han har nästan alla independant radiostationer bakom sig och FOX i sitt propagandamaskineri. En kristen fundamentalist är vad han är. Ledaren över det blinda USA, vägvisaren för så många amerikanska vapen galna white trash som så gärna lägger ner mer energi på att diskutera homosexualitet än landets ekonomi och social problem. "Terror", ett ord som uttnyttjas maximalt nu för tiden i amerika, terror mot vem av vilka? Det är den amerikanska staten som terroriserar sitt eget folk. Rädsla håller dom i shack, får dom att tänka på annat en den misär de lever i. Vad hade Bush varit utan sitt krig i Irak? Vad hade han blivit ihågkommen för? Ingenting troligtvis. Det låter kanske hårt men men det är nästan så man önskar att den mannen råkar ut för en "olycka".

Användarvisningsbild
Landstorm
Regementsförvaltare
Regementsförvaltare
Kontakt:

Inlägg av Landstorm » 03 nov 2004 17:10

Frontsoldaten skrev:Vad hade Bush varit utan sitt krig i Irak? Vad hade han blivit ihågkommen för? Ingenting troligtvis.
Han kommer bli ihågkommen som den man som samlade USA efter 11/9.

Användarvisningsbild
matte_a
General
General
Kontakt:

Inlägg av matte_a » 03 nov 2004 17:12

Landstorm skrev:
Frontsoldaten skrev:Vad hade Bush varit utan sitt krig i Irak? Vad hade han blivit ihågkommen för? Ingenting troligtvis.
Han kommer bli ihågkommen som den man som samlade USA efter 11/9.
Det var ju det han inte gjorde, istället för att ta det lugnt rusade han ut i krig, först mot Afghnistan och nu mot Irak. Detta har splittrat landet mer än något i modern tid.
"Whoever said the pen is mightier than the sword obviously never encountered automatic weapons."

Användarvisningsbild
Venti
Sergeant
Sergeant
Från: Stockholm
Militär Grundutb: Vapenvägrare
Intresse: Vietnamkriget
Kontakt:

Inlägg av Venti » 03 nov 2004 19:12

Vad ska man säga? Man undrar ju vad d som röstar på Bush tänker med egentligen? :fundersam: :| Skrämmande

Bild

"It looks like I'm heading 4 victory"
Sandro

Svante
Korpral
Korpral
Från: Västerbotten
Militär Grundutb: Kustartilleriet
Kontakt:

Inlägg av Svante » 03 nov 2004 22:15

Vad har Irak med 9/11 att göra undrar jag? Varför jagar han inte Bin Laden och för krig mot Afganistan istället?
[Svante Nilsson]

Max Immelmann
Menig
Menig
Kontakt:

Inlägg av Max Immelmann » 04 nov 2004 09:20

matte_a skrev:USA måste ju den dummaste befolkningen på jorden... Hur kan de återvälja den där idioten till president?
Är det inte så borgarna brukar säga om svenskarna efter Svenska riksdagsval?

cihset
Överstelöjtnant
Överstelöjtnant
Från: Norrbotten
Militär Grundutb: Annat
Intresse: Andra världskriget
Kontakt:

Inlägg av cihset » 04 nov 2004 10:28

Frontsoldaten : Jämföra HItler med Bush? :hmm: Där tappade jag en hel del respekt för dig.

Venti : Det där en sk. mörkerkikare som skall ha optiken täckt när den används i dagsljus.

Nej det här resultatet var för mig lite oväntat, trodde Kerry skulle vinna före valet men så blev inte fallet.
Den följande mandatperioden kommer bli mycket intressant då Bush inte behöver nu längre bry sig om att bli omvald och samtidigt har han makten med sig i både representanthuset och senaten. Synnerligen intressant, får se om jag har underskattat Bush.

Användarvisningsbild
matte_a
General
General
Kontakt:

Inlägg av matte_a » 04 nov 2004 17:21

Ja, någon Hitler är han knappast men mycket elände kan han ställa till med. Ska som sagt bli intressant att se hur de kommande 4 åren blir, antingen kommer han starta fler krig eftersom han inte behöver bekymra sig för omval eller så kommer han försöka städa upp röran innan hans tid går ut.

Tyvärr tror jag på alternativ nummer 1.

Användarvisningsbild
Venti
Sergeant
Sergeant
Från: Stockholm
Militär Grundutb: Vapenvägrare
Intresse: Vietnamkriget
Kontakt:

Inlägg av Venti » 04 nov 2004 17:59

cihset skrev:
Venti : Det där en sk. mörkerkikare som skall ha optiken täckt när den används i dagsljus.
Där ser man! :hail:
Sandro

Skriv svar