Invandringspolitik

Här diskuteras aktuella konflikter, militärrelaterade nyheter, samt inrikes-, utrikes- och ekonomipolitiska debatter.
Skriv svar
Användarvisningsbild
feldgrau
Regementsförvaltare
Regementsförvaltare
Från: Västra Götaland
Militär Grundutb: Annat
Intresse: Generellt intresse
Kontakt:

Inlägg av feldgrau » 29 jun 2004 21:44

Att man är nationalist behöver inte betyda att man vill "göra Sverige rent".

Jag skulle kanske kunna kalla mig sjölv för nationalist, men jag är absolut inte rasist. Jag vill bara Sveriges bästa och bevara de svenska traditionerna, men jag har ingenting emot invandring, så längde den gör nytta, och det får man väl säga att den gör just nu, annars har vi ju snart bara pensionärer här i landet, och ingen som kan jobba.

Så rent teoretiskt finns det ingen motsättning mellan att vara rojalist och nationalist.

/feldgrau
En hetsig själ är såsom en brinnande eld, och slocknar inte förrän han förtärt sig.

Användarvisningsbild
Dynamit
Sergeant
Sergeant
Kontakt:

Inlägg av Dynamit » 29 jun 2004 22:34

feldgrau skrev:Att man är nationalist behöver inte betyda att man vill "göra Sverige rent".

Jag skulle kanske kunna kalla mig sjölv för nationalist, men jag är absolut inte rasist. Jag vill bara Sveriges bästa och bevara de svenska traditionerna, men jag har ingenting emot invandring, så längde den gör nytta, och det får man väl säga att den gör just nu, annars har vi ju snart bara pensionärer här i landet, och ingen som kan jobba.

Så rent teoretiskt finns det ingen motsättning mellan att vara rojalist och nationalist.

/feldgrau
Jag håller med. Sedan tycker jag att man måste kunna säga att det bör finnas någon måtta på invandringen. Jag menar faktiskt inget illa när jag säger det men det skapar motsättningar speciellt då landet inte är helt välmående.
Pierre Taemo

Användarvisningsbild
feldgrau
Regementsförvaltare
Regementsförvaltare
Kontakt:

Inlägg av feldgrau » 29 jun 2004 23:42

Mille skrev:Vad menar du med nytta?
Flytta gärna över dessa inlägg till tråden om invandring förresten.

Svårt att svara på.

Jag vill att vi ska låta invandringen pågå så länge vi kan ta hand om dem som kommer, hjälpa dem in i den svenska vardagen och se till att de gör något här i Sverige. Jag vill inte att vi ska öppna gränserna och sedan inte ge något till dem som kommer hit, för då ger de inte något tillbaka. Den svenska invandringspolitiken har spårat ur för länge sen. Varför annars är det störst problem med s k invandrarförorter? Jo, för att staten inte tar hand om dem som kommer. Istället bosätter de sig i förorterna, och lever sitt eget liv. Hade den svenska staten haft vett nog att satsa lite pengar på invandrarna, överföra utländska studiemeriter till det svenska meritsystemet, se till att ingenjörer får ingenjörsjobb, och inte jobb som städare eller taxichaufför som nu, så hade vi aldrig haft de problem vi har idag. Och invandringen bara fortsätter, utan att staten kan göra något åt problemet. Och problemet är som sagt inte invandringen, utan vad vi gör av den. Vi slänger osten i papperskorgen, där den börjar lukta illa, istället för att sätta den i kylskåpet så att den kan komma till användning.

Som ni kanske märker röstar jag i alla fall inte på sossarna...

/feldgrau
En hetsig själ är såsom en brinnande eld, och slocknar inte förrän han förtärt sig.

Svante
Korpral
Korpral
Kön: Man
Från: Västerbotten
Militär Grundutb: Kustartilleriet
Kontakt:

Inlägg av Svante » 29 jun 2004 23:45

Jag tycker feldgrau har en sund inställning och jag är beredd att hålla med om det han säger. Ut med sossarna!
[Svante Nilsson]

Användarvisningsbild
Zrix
Förvaltare
Förvaltare
Från: Stockholm
Militär Grundutb: Infanteriet/Mek
Kontakt:

Inlägg av Zrix » 30 jun 2004 03:11

Jag tycker det är lite konstigt att man har tagit in utlänningar som kungar och drottningar. Fast jag antar att det var för att skapa "kontakter" med andra länder.

Håller med dig i din åsikt där feldgrau.

General
Vicekorpral
Vicekorpral
Kontakt:

Inlägg av General » 30 jun 2004 12:11

Svante skrev:Jag tycker feldgrau har en sund inställning och jag är beredd att hålla med om det han säger. Ut med sossarna!
Om du vill ändra på den svenska flyktingpolitiken så är det lönlöst att skylla på endast sossarna. Alla partier i riksdagen förespråkar den flyktingpolitiken om sossarna har. En politisk kartell med andra ord som inte bara innefattar invandringspolitiken.

Användarvisningsbild
feldgrau
Regementsförvaltare
Regementsförvaltare
Kontakt:

Inlägg av feldgrau » 30 jun 2004 13:14

General, naturligtvis har nästan alla partier ett program för integration som liknar eller motsvarar sossarnas, vad tror du själv? Att sossarna skriver att de vill placera invandrare i ghetton där skolorna är av sämsta tänkbara kvalitét, hindra iranska läkare från att jobba som läkare i Sverige, o s v? Nej, naturligtvis är inte sossarna så dumma.

Men det är en jävla stor skillnad på att förespråka, och att genomföra!

/feldgrau

General
Vicekorpral
Vicekorpral
Kontakt:

Inlägg av General » 30 jun 2004 13:43

Jag gav bara svar på tal, att om man tror att de andra partierna i riksdagen kommer att göra invandringspolitiken bättre så har man fel.

Det ytterst svårt att integrera människor som kommer från kulturer helt olika våran. Det är därför mångkultur aldrig har eller kommer att fungera.

Användarvisningsbild
feldgrau
Regementsförvaltare
Regementsförvaltare
Kontakt:

Inlägg av feldgrau » 30 jun 2004 14:32

General skrev:Jag gav bara svar på tal, att om man tror att de andra partierna i riksdagen kommer att göra invandringspolitiken bättre så har man fel.
Hur vet vi det? Förutom en kort treårsperiod 1991-1994 så har socialdemokraterna styrt Sverige sen 1982 (innan jag var född), och tidigare än så existerade knappt det invandringsproblem vi har idag. Så hur fasen kan du veta att man har fel om man tror att andra partier kan göra det bättre? De har ju inte fått chansen att visa det!
Det ytterst svårt att integrera människor som kommer från kulturer helt olika våran. Det är därför mångkultur aldrig har eller kommer att fungera.
USA? Mångkultur fungerar aldeles utmärkt. Men inte med en socialdemokratisk regering.

/feldgrau

Användarvisningsbild
Combatmike
Löjtnant
Löjtnant
Från: Södermanland
Militär Grundutb: Frisedel
Intresse: Andra världskriget
Kontakt:

Inlägg av Combatmike » 30 jun 2004 15:48

Zrix skrev:Jag tycker det är lite konstigt att man har tagit in utlänningar som kungar och drottningar. Fast jag antar att det var för att skapa "kontakter" med andra länder.

Håller med dig i din åsikt där feldgrau.
Så har Kunga familjer gjort sen 900-talet om inte ännu längre tillbaks i tiden.Och inte bara från Svensk sida då förstås.Man gjorde väl så mest för att skapa kontakter som du säger, för att i slut ändan slippa onödiga krig som bara kostar.vem vill kriga mot sin egen släkt o s v.Så jag tycker nog inte att det är speciellt konstigt att vi har utländskt påbrå i kunga familjen, skulle t o m vilja påstå att det är ganska Svenskt ändå och av tradition som jag ser det.
/Micke.

General
Vicekorpral
Vicekorpral
Kontakt:

Inlägg av General » 30 jun 2004 16:09

Det vart ju uppenbarligen inte bättre då. De borgeliga har ju till och med själva varit med och beslutat om fördelningspolitiken för skatterna. De stödjer sossarna i invandringspolitiken, och sossarna stödjer dem. Massinvandring från utomeuropeiska länder till ett så "litet" land som sverige och med så liten befolkning är dömt att misslyckas från början.

Jocke
Avstängd
Avstängd

Inlägg av Jocke » 03 jul 2004 15:15

Folk verkar tro att det enda sättet att lösa det sjunkande barnafödandet är att importera en massa invandrare. Det är bra mycket bättre att underlätta för folk att skaffa barn. Med en fungerande pappaledighet osv är jag övertygad om att folk skulle skaffa fler barn.

Användarvisningsbild
snyde
1:e Sergeant
1:e Sergeant
Kontakt:

Inlägg av snyde » 03 jul 2004 18:33

Combatmike skrev:Så jag tycker nog inte att det är speciellt konstigt att vi har utländskt påbrå i kunga familjen, skulle t o m vilja påstå att det är ganska Svenskt ändå och av tradition som jag ser det.
Men vi har aldrig tidigare dragit hit en fransos :)

Skriv svar