Missa inte vår stora boktävling med över 30 böcker i vinstpotten och en signerad kopia av Anthony Beevors bok Andra världskriget!

Hitler flykt till Syd Amerika

Här diskuteras allt det som berör Andra världskriget i allmänhet.
Skriv svar
Användarvisningsbild
lasseman69
Överste
Överste
Från: Värmland
Militär Grundutb: Infanteriet/Mek
Intresse: Andra världskriget

Hitler flykt till Syd Amerika

Inlägg av lasseman69 » 17 mar 2016 17:51

Vet ej om vi diskuterat detta?
Har tittat på Hitlerkanalen ( History cannel) och om att vissa tycks tro att Hitler skulle i sista stund April 1945 ha flytt till Syd-Amerika med ubåt.
Länk till programmet
http://www.history.com/shows/hunting-hitler
Själv tycker jag det är skrattretande och löjligt, har man läst bara lite om Andra Världskriget så vet man, att Adolf Hitler tog sitt liv i riksbunkern 30 april 1945 kl 15.00 ( tid lite svårt att avgöra)
Finns hur många bevis, vittnen och annat som pekar på detta faktum.
Det största frågan är!
Om den sjuke Adolf Hitler hade lyckats fly och överlevt kriget, vem tror att en sådan Narcissistisk personlighetsstörning som Adolf Hitler uppvisade skulle stilla sittande leva sina dagar i lugn o frid!
Löjligt och man blir bara arg på att dessa" hunters" profitera på människor som inget vet.
LÄS HISTORIA , LÄS ................
Vad tycker ni?
Att resa i forna historiska spår. Det är ett sätt att återuppleva

Användarvisningsbild
lasseman69
Överste
Överste

Re: Hitler flykt till Syd Amerika

Inlägg av lasseman69 » 07 maj 2017 17:23

Måste bumpa upp denna tråd och höra vad ni övriga tycker!
Har sett alla avsnitt och maken till låga bevis!
Nåt suddigt halvdåligt kort på nån föreställande en äldre Hitler, samt ett tegelhus ute i bushen i Argentina! Samt ett nedgått hotell med hemlig tunnel etc... (taget ur minnet) Ja det finns ju folk som tror Elvis lever , hade en debatt på fejan med en annan svensk som trodde på att Hitler verkligen flydde.
Min inställning är o kommer alltid vara !
Adolf Hitler dog 30 April 1945 kl 15.10 BEVISEN är otaliga.

Användarvisningsbild
Waldo
Löjtnant
Löjtnant
Kön: Man
Från: Uppsala
Militär Grundutb: Frisedel

Inlägg av Waldo » 07 maj 2017 20:41

Jag har inte bemödat mig kolla på det där programmet och jag tror som dig att inte skulle Hitler ha suttit som någon filbunke i Sydamerika.

Användarvisningsbild
lasseman69
Överste
Överste

Inlägg av lasseman69 » 11 jan 2018 21:02

Nu drar säsong 2 igång och sista delen .
Slitter nu o tittar på History Channel , bra tv-produktion men snälla, så tunnsått och man griper varje halmstrå att få oss tro att Hitler flydde till Syd-Amerika .
Just nu bomben ” STOPPA PRESSARNA ”att Martin Bormann träffade Argentinas president Peron efter kriget för ett möte , en äldre herre intervjuades i ett program och fick endast visas efter hans död , det har dom som bevis på mötet om fjärde riket .
Inte ett ord om att man hittade skelettet efter
M Bormann i Berlin och 1998 gjorde DNA test som bevisade att det var han , där föll deras teori och ett bevis på hur kassa dom är på källor .
Men är man konspiratorisk så visst 99.9 procent tror jag på Hitler död i Berlin , men det är ju 0.01 procent tvivel kanske om man vill vara lite konspiratorisk .
Nu kör dom igång ett avsnitt igen återkommer.
Blir bara värre o värre nu har dom hittat nån styvdotter till Bormann alias Juan Keller mystiken tätnar och man använder avklassiferat matrieal från nåt CIA arkiv som hävt hemligstämpeln på.
Spännande men låt mig komma med ett tips.

http://huvastore.com/category/diverse/h ... iehatt.php
Lycka till ....

Användarvisningsbild
lasseman69
Överste
Överste

Inlägg av lasseman69 » 13 jan 2018 09:34

Torsdag den 18/1 kl 20.00 på svenska History Channel, drar den nya och sista säsongen igång .
Tänker bänka mig just för underhållningen 👍

Användarvisningsbild
Trismegistus
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Från: Västmanland
Militär Grundutb: Luftvärnet
Intresse: Samlande

Inlägg av Trismegistus » 13 jan 2018 11:52

Både FBI's och CIA's akter över Hitler är intressanta att läsa då de har en förmåga att bli en blandning mellan seriös historieforskning, polisarbete och journalistik á la Svensk Damtidning med en massa rykten utan någon som helst verklighetsförankring.

Nedanstående ska ju vara ett av de starkaste bevisen för att Hitler levde och hade hälsan i Sydamerika 1955 - om man frågar de redan troende:
Bild
Bild
Här varken citeras Wikipedia eller delas youtube-klipp. Endast primärkällor gäller.

Användarvisningsbild
lasseman69
Överste
Överste

Inlägg av lasseman69 » 14 jan 2018 15:30

Slötittar på en avsnitt och man behandlar Martin Bormann eventuella flykt till Sydamerika .
Enligt program ska ha ha observerats 1000 tals ggr enda fram till sin död på 60 talet . Bevisen att Bormann var i Sydamerika är ju bland annat hans såkallade styvdotter , chaufför och människor . Men vi vet ju att hans skelett hittades -72 i Berlin ihop med Stumpfegger samt vid dna test - fastslogs att det var Bormann .
Men endå ?
Enligt programmet finns vissa tvivel på att Bormann ska ha dött 1945 i Berlin
Bevisen är att dels skulle Bormanns tänder ha lagning med teknik som ej fanns -45 även kraniumet skulle ha en slags röd jord som ej finns i Berlin / Tyskland utan i Sydamerika !
Har försökt letat efter dessa fakta men går bet , har någon annan hittat eller stödjer teorin om Bormanns flykt till Sydamerika .
Det som ev talar för att han flytt är att vid en utgrävning på 60 talet på samma plats han hittades -72 gav ingenting , samt enligt konspirationsmänniskor ska Bormann ha flyttas till Berlin för att begravas i tysk jord . ( han var ju tysk)
Om nu detta stämmer så vänds ju mycket omkull och skulle vara en sensation utan dess like . Att Tyskland skyndade sig att göra sig av med skelettdelar och ej kan motbevisa tandlagning och röd jord är intressant ! ( hittar inget )
Själv ställer jag mig frågan , vad är anledning att om det är sant att Bormann verkligen lyckades fly att efter döden så klumpigt begrava honom !
Hmmmm , hmmmmm .
Länk till en bra sammanfattning hur han skulle ha dött -45
http://www.hitlerpages.com/bormann.html
Hittade även en intressant diskution på axisforum
https://forum.axishistory.com/viewtopic ... 8&start=45

Skriv svar