Hitlers mustasch

Här diskuteras allt det som berör Andra världskriget i allmänhet.
Låst

Vad tycker du om Adolf's mustasch?

Snygg
1
33%
Den var ok
1
33%
Osmaklig
1
33%

Antal röster: 3

Fiskaren
Aspirant
Aspirant
Kontakt:

Hitlers mustasch

Inlägg av Fiskaren » 18 okt 2004 23:35

Någon som vet varför Adolf hade en fyrkantig mustasch? Var det lite på modet under den tiden?

Användarvisningsbild
Wagner
Fänrik
Fänrik
Kön: Man
Från: Stockholm
Militär Grundutb: Infanteriet/Mek
Intresse: Organisationer
Kontakt:

Inlägg av Wagner » 18 okt 2004 23:40

Tråden är lite i nivå med denna http://krigsforum.se/forum/viewtopic.ph ... rs+mustach

Jag tror t o m att vi diskuterat Hitlers mustasch tidigare.

Varför han hade en fyrkantig mustasch beror väl antagligen på att det var på modet under den tiden och många kvinnor fan det troligen attraktivt. Det var en väldigt vanligt mustaschprydnad som kom på modet någon gång efter första världskriget. Under WWI var det mer populärt med en lång mustasch.

Hur som helst. Vad har det för relevans?
Tommy Wagner

Användarvisningsbild
Helvete
Sergeant
Sergeant
Kontakt:

Inlägg av Helvete » 18 okt 2004 23:40

I går när jag rakade mig så sparade jag faktiskt en liten bit av mustaschen liknande Hitlers. Jag beslutade mig sedan för att vattenkamma håret till en sidbena och det blev ganska likt, dvs jag såg ut som en idiot. Jag valde dock att raka bort den sista delen efter att ha burit den en hel dag.

Användarvisningsbild
Wagner
Fänrik
Fänrik
Militär Grundutb: Infanteriet/Mek
Intresse: Organisationer
Kontakt:

Inlägg av Wagner » 18 okt 2004 23:40

Helvete skrev:I går när jag rakade mig så sparade jag faktiskt en liten bit av mustaschen liknande Hitlers. Jag beslutade mig sedan för att vattenkamma håret till en sidbena och det blev ganska likt, dvs jag såg ut som en idiot. Jag valde dock att raka bort den sista delen efter att ha burit den en hel dag.
ha ha :skratt:
Tommy Wagner

Fiskaren
Aspirant
Aspirant
Kontakt:

Inlägg av Fiskaren » 18 okt 2004 23:58

Nae, ämnet inte är speciellt relevant, men jag tycker ändå det är intressant hur starkt förknippad en mustasch kan vara med historien. Jag bar "Hitler-mustasch" under två dagar på jobbet och mina manliga kollegor tyckte det var mycket underhållande, medans de kvinnliga skakade på huvudet. Jag lämnade ingen oberörd. Personligen tycker jag det var rätt snyggt, men har ändå bestämt mig för att aldrig mer ge mig på det fyrkaniga stuket.

Användarvisningsbild
Admin
Överbefälhavare
Militär Grundutb: Annat
Intresse: Jugoslaviska krigen
Kontakt:

Inlägg av Admin » 19 okt 2004 00:05

Vi är alla tacksamma för att du delar med dig av dina mustaschupplevelser Fiskaren, men inget mer okej...
All that is necessary for evil to triumph is for good men to do nothing

Låst